We houden er allemaal van: snacks. Het eten van kleine tussendoortjes of snacks kan je helpen om je honger te stillen. Hierdoor ben je in staat om geconcentreerd en productief te werken. Bovendien voorkom je hiermee dat je het avondeten te snel opeet, hetgeen je lichaam niet op voorbereid is. Naast veel ongezonde snacks zoals snoepgoed en chips, bestaan er ook voor tussendoortjes die niet slecht voor je zijn, maar zelf gezond zijn. Ben je opzoek naar kleine tussendoortjes die je kunt eten zonder jezelf schuldig te voelen na afloop? In dit blog hebben we een aantal snacks op een rijtje gezet die niet ongezond zijn en uitermate geschikt zijn om je honger te verminderen.

 Noten

Een van de populairste en gezondste tussendoortjes zijn noten. Ondanks het feit dat veel noten rijk zijn aan vetten, is het onnodig om noten te mijden wanneer je bijvoorbeeld op dieet bent. De meeste noten, zoals amandelen, ongezouten cashewnoten en walnoten zitten vol met vezels en eiwitten. We raden je echter wel aan om zorgvuldig te kauwen tijdens het eten van noten en niet teveel noten per dag te eten. Daarnaast zijn niet alle noten gezond voor je. Denk hierbij bijvoorbeeld aan gezouten pinda’s.

 Popcorn

Popcorn is met name populair in de bioscoop en wordt door velen gezien om ongezonde snack. Toch is dit alles behalve waar. Popcorn is namelijk zeer vezelrijk en zorgt er zelfs voor dat je een kleine hoeveelheid proteïne binnenkrijgt. Een kleine hoeveelheid popcorn van ongeveer 3 theekopjes bevat 4 gram vezels, bijna 4 gram proteïne en bevat slechts 110 calorieën. Hierdoor is popcorn een uitstekend tussendoortje om de honger te stillen zonder onnodig veel calorieën binnen te krijgen. Bovendien is popcorn zeer eenvoudig thuis te maken: zowel door middel van een pan met maïs als een zak popcorn in de magnetron.  

 Sushi

Sinds een aantal jaar is sushi enorm hard gestegen op de lijst van lievelingseten van Nederlanders. De grote steden zoals Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven zijn bezaaid met Japanse sushirestaurants. Naast avondeten, is sushi ook een heerlijk tussendoortje zonder dat je ineens veel calorieën binnenkrijgt. Let wel op, niet alle sushi kun je als gezond bestempelen. Het feit dat veel ingrediënten uit de zee komen, er weinig toegevoegde ingrediënten aan worden toegevoegd, zorgt ervoor dat veel Nederlanders sushi bestellen Amsterdam.

Pin It on Pinterest