We zijn steeds bewuster met onze levensstijl bezig. Misschien ben je hier zelf mee begonnen om weer op gewicht te raken of wil je graag afslanken. Het is belangrijk dat je niet tot het extreme gaat. Dit kan juist averechts werken. Het gaat allemaal om het vinden van een goed gebalanceerde levensstijl, zodat je lichaam en geest het aan kunnen. Op deze manier bereik je de perfecte gezondheid die je nodig hebt. We zetten een aantal tips voor je op een rijtje

De grootte van je maaltijd

We eten vaak meer dan we nodig zijn. Dit zie je niet alleen terug in gewicht maar ook in de conditie van je lichaam en hoe fit je voelt. Probeer de portiegrootte van je maaltijden te verkleinen en desnoods meer te verspreiden op een dag. Een tip om jezelf voor de gek te houden: maak gebruik van kleinere borden. Je maaltijd lijkt dan een stuk groter waardoor je psychologisch eerder verzadigd bent.

Eet gevarieerd en gepland

Zorg dat je gevarieerd en goed let op wat je eet. Op deze manier krijg je voldoende voedingsstoffen binnen en voorkom je tekorten. We zijn gewend om minstens 3 maaltijden per dag te eten. Ontbijt, lunch en diner. Maar eigenlijk is een verspreiding veel beter. De oplossing bestaat uit kleinere porties tijdens je geplande eetmomenten en meer tussendoortjes. Denk hierbij aan een stukje fruit of rijkgevulde mueslireep.

Drink genoeg water

We drinken met zijn allen niet genoeg water. 2 liter per dag hoort het streven te zijn. Dat lijkt heel veel, maar als je dit goed verspreid over een dag dan is het goed te doen. Water zorgt ervoor dat je bloed kan stromen en de voedingsstoffen verwerkt worden. Het drinken van water is essentieel om afvalstoffen uit je lichaam te spoelen. Daarnaast verzorgt het goed functioneren van je hersencellen. Je raakt minder snel vermoeid. Omdat je hersencellen minder hard hoeven te werken geeft dit ook een positieve stemming op je humeur.

Alternatieve manieren om voedingsstoffen binnen te krijgen

Marine phytoplankton biedt een ongelooflijke rijkdom aan voedingsstoffen op een veilige en biologische manier. De vraag hoe we de hoeveelheid voedingsstoffen in onze voeding kunnen verhogen en tegelijkertijd de blootstelling aan giftige stoffen kunnen verminderen, is een situatie waar we op gegeven moment allemaal mee te maken krijgen. We maken namelijk steeds meer gebruik van chemische stoffen in onze voeding. Dit is een negatieve trend voor de gemiddelde gezondheid. Het houdt in ieder geval de aandacht vast van wetenschappers. Met een dosis marine phytoplankton krijg je alsnog essentiële voedingsstoffen binnen en kun je tekorten tegengaan.

Pin It on Pinterest